Fonksiyonel Tıp

Kliniğimde tedaviler fonksiyonel tıp yaklaşımı esas alınararak beden, zihin ve ruhun dengesini gözeten bütüncül bir süreçle takip edilir.

Buna göre kliniğimde gerçekleştirdiğim süreçleri, hedefleri ve tedavi yaklaşımlarına ilişkin detayları aşağıda kapsamlı olarak bulabilirsiniz.

Fonksiyonel Tip Nedir?

Fonksiyonel Tıp yaklaşımı, kronik sağlık sorunlarında bireylerin kalıcı sağlık halini hedefleyen yeni nesil bir tık akımıdır. Uygulamaların temeli, hastanın işlev bozukluğundaki kök nedeni keşfetmek ve ardından bireyselleştirilmiş tedavileri uygulamaktır. Sadece karmaşık hastalıkların tedavisi değil, aynı zamanda hastalıkların ortaya çıkmadan önlenmesi olan koruyucu hekimlik de fonksiyonel tıbbın kapsamındadır.

Neden Fonksiyonel Tıp?

Günümüzde tüm bilimsel ilerlemelere ve artan teknolojik alt yapımıza rağmen diyabet, obezite, kronik kabızlık, kronik ishal, migren, kalp hastalığı, kanser, nörogelişimsel sorunlar (otizm, dehb vb), alerjiler, hashimoto vb otoimmün hastalıklar gibi bir çok kronik hastalığın görülme sıklığında hızlı bir yükseliş görmekteyiz. Bu duruma hastalıkların görülme yaşındaki düşüş de eşlik etmektedir. Neslimiz, çocukluk çağından itibaren kronik sağlık sorunları yaşayan ve ilaç bağımlı bir hayata mahkum hale gelmiştir.

Klasik tıbbi yaklaşım, AKUT hastalıkların tedavisinde başarılı olmasına rağmen ne yazık ki KRONİK hastalıkların tedavisinde çok yetersiz bir kalmaktadır. Bu yetersizliğin temel sebepleri arasında klasik tıbbi yaklaşımda bireyin genetik özelliklerinin, yaşam şartlarının, çevresel faktörlerinin, beslenmesinin, önceki hastalık ve tedavi süreçlerinin göz ardı edilmesini saymak mümkündür. 5-10 dakikalık hasta görüşmelerinde şikayet, olası tanılar, kısa bir muayene ve hastalığı baskılayıcı geçici çözümler sunulması gibi tam şifa hali olan sağlığa değil sorunu baskılamaya odaklanan bir yaklaşımla kalıcı sağlık hali gerçekleşmez.

Bu ve benzeri şekilde ilerleyen tetkik ve tedavi yolculuğundaki eksik analizler, tekrarlanabilir sorunlar ve yetersiz çözümler, sorunların birikmesine, vücuttaki eksikliklerin ve yolunda gitmeyen fonksiyonların kronik hastalıklara dönüşmesine neden olacaktır.

FONKSİYONEL TIP yaklaşımında ise;

Öncelikle hastamızla iş birliği çerçevesinde kapsamlı bir yolculuğa çıkarım.

Hastamızın geçmişini detaylı bir şekilde ele alır, kronik hastalığı etkileyebilecek genetik mirası, yaşam tarzı ve çevresel faktörlerini değerlendiririm. Sadece mevcut şikayetlerinin üzerine değil; semptomatik tedavinin ötesine geçerek geniş bir çerçeveden hastalık yerine hastaya odaklanarak var olan durumun kök nedenleri araştırıp bulurum.

Uyguladığım tedavi yöntemlerinde amaç, semptomları baskılamak değil uzun vadeli sağlıklı bir canlılık hali oluşturmaktır.

Beden, zihin ve ruh arasındaki denge kıymetlidir. FONKSİYONEL TIP prensiplerine göre sağlık, biyo-psiko-sosyal-biyoenerji olarak tam iyilik halidir ve ben de fonksiyonel tıp hekimi olarak buna odaklanırım.

Fonksiyonel Tıp ve Bütüncül yaklaşımımda hastalık merkezli olan genel tedaviler değil hasta merkezli olan kişiye özel tedavi uygulamaları yaparım.

Hastanın sadece yaşam süresini uzatmanın değil, kaliteli yaşanacak sağlık süresini de artırmanın plan ve programını yaparım.

Hedefim ilaç bağımlı geçici iyilik hali değil tam şifa halinin sağlanmasıdır.

Fonksiyonel Tıp Süreçleri

TANI:

Hastalarıma ayıracak yeterli vaktim vardır. İlk kez gördüğüm  hastalarımızın tüm hikayesini anne karnından itibaren dinler ve analiz ederim. Doğumdan mevcut zamana kadar olan hastalıklarını, aldığı tedavileri gözden geçirip kapsamlı şekilde öğrenirim. Yani hastalarımın tedavi planını yapmadan önce onları her yönüyle tanırım.

Fonksiyonel tıp BÜTÜNCÜL bir şekilde tamamen KİŞİYE ÖZEL, bilimsel protokolleri izler.

Genetik, biyokimyasal, psikolojik, yaşam tarzı faktörleri, aile, tıbbi geçmiş ve çok daha fazlasını muayene esnasında ele alarak kapsamlı bir analiz yapar ve semptomların kök nedenlerini araştırırım. Kök nedenler hastalığın tedavisi için şarttır.

Örneğin Migren atakları için bana başvuran hastanın tedavisinde sadece baş ağrılarını geçirmeye çalışmak ve asıl nedeni ortadan kaldırmadan ağrıları baskılamak, hastalığın tekrar etmesi ve hatta yeni hastalıklar olarak da geri dönmesi demektir. Baskılamak bir tedavi yöntemi değildir.

Tedavi süreçlerimde hastamızla bağlantı kurmak ve empatiyle hikayesine odaklanmak üzere alan açarım. Bu yaklaşımla hastamızdaki klinik dengesizliklerin, kronik sağlık sorunlarının analizi ve tanısı için öncüleri, tetikleyicileri ve aracıları belirlerim.

Bunlar, hastalığın olası kök nedenlerini aydınlatır. Böylece hastamızdaki fonksiyon bozukluklarına ilişkin tamamen kişiye özel bir tetkik ve tedavi protokol oluştururum.

TETKİK:

Tıbbi uygulamalarımda Fonksiyonel Tıp kapsamında karmaşık hastalıkların temel nedenlerini bulmak için bütüncül ve özel teknikler kullanırım. Kliniğimde Türkiye ve yurtdışındaki bütün testler uygulanabilmektedir. Bu süreçte bir soruna neden olan birden çok faktörü araştırırım.

Örneğin Obezite sorununun birden çok nedeni ya da tetikleyicisi olabilir.

Enflamasyon, hormon dengesizlikleri, genetik ve epigenetik faktörleri, beslenme ve fiziksel aktivite yetersizlikleri, mikrobiyota bozuklukları, duygu durum bozuklukları vb birçok öncü, tetikleyici veya aracı görülür. Bu nedenle bu süreçte paydaş sorunları ortadan kaldıracak kalıcı olarak çözümler üzerine çalışırım.

Uygulanan bazı testlerimiz ise şunlardır:

Rutin biyokimya Testleri

Genetik Taramalar

Mikrobiyolojiik Testler

Alerji Testleri

Gıda Duyarlılığı

Ağır Metal Taramaları

Bağırsak Sağlığı Taramaları

Mikrobiyota Analizleri

Fonksiyonel Tıp kapsamında hangi hastalıklara yönelik çalışmalar yapıyorum?

Çözülmesi zor kronik hastalıkların, karmaşık ve çok yönlü sağlık sorunların tedavisi üzerine çalışmalar yapmaktayım.

Geçmeyen bağırsak sorunları,

Otoimmün Hastalıklar,

Haşimato,

Tiroid Hastalıkları,

Diabet,

Geçmeyen Alerjiler,

Histamin İntoleransı,

Fibromiyalji,

SİBO,

Migren,

Astım,

Cilt sorunları: Akne, egzama, sedef hastalığı

Kronik Yorgunluk,

Kronik İshal ve Kabızlık,

Sindirim bozuklukları: IBS, GI sorunları

Kişiye Özel Sağlıklı Beslenme,

Kişiye Özel Diyet Programları,

Kişiye Özel Detox

Ayrıca:

Hiperkativite, Dikkat Eksikliği, Otizm gibi kronik sağlık sorunları ise NÖROGELİŞİM ekibiyle BÜTÜNCÜL olarak takip edilir. Nörogelişim takibi gerektiren adımlarımız için alanında uzman bir ekiple multidisipliner ve koordineli çok özel bir takip sistemimiz bulunuyor.

Fonksiyonel Tıp muayenem neden farklıdır?

Ayrıntılı bir veri analizi istediğimden muayene sürem standart bir tıbbi muayeneden çok daha uzundur. Yeni gelen hastalarımızda 2-3 saatlik bir görüşme ile hem hastamızla bağ kurarak hem de doğru ipuçlarını toplayarak doğru analizler yapabilecek verileri birlikte ortaya çıkarırız.

Kliniğimde kişiye özel bir tedavi protokolü uyguluyorum. Aynı hastalığa sahip 2 kişide bile tedavi protokollerinin tamamen farklı olması gerekir. Her birey ve hikayesi tektir, bedenindeki evren tamamen kendine özeldir. Aynı vitaminin farklı formları bile hastalığın sürecini büyük oranda etkileyebilir. Bir hastamıza verdiğimiz beslenme düzenini aynı hastalıktaki farklı bir hastamızda uygulamak onun sorun yaşamasına neden olabilmektedir. Bu yüzden muayene de tedavi süreçleri de tamamen tekildir.

Bütüncül bir yaklaşımı esas alırım. Migren şikâyeti benim için yalnızca bir baş ağrısı sorunundan çok daha fazlasıdır. Muayenede migrenin bize ne söylemeye, neyi ve nereyi işaret etmeye çalıştığına bakarım. Aksi durumda migreni baskılamak, sağlık halini getirmez, kök nedeni devam ettiğinden başka bir dönemde farklı bir hastalık olarak karşımıza çıkacaktır.

Gerek muayene gerek tedavi süreçlerimizde benim için çok kıymetli olan adım ise hastalarımla birlikte iş birliği halinde verdiğimiz emektir. Hasta ve doktor ilişkisinde bu adımın, hastamız için de bizim için de heyecanlı, motive edici ve kuvvetli bağlar oluşturan bir süreç olduğunu yıllar içinde gözlemlediğim için çok kıymetli ve gerekli buluyorum. Hastanın aktif olarak katıldığı ve gayreti sayesinde müthiş bir ekip çalışması yürüttüğümüz çok güzel sonuçlar elde ettik ve bu iş birliğimiz sayesinde mutlu yüzler görmüş olduk.

ÖZETLE:

Fonksiyonel Tıp multidisipliner bir tıp akımıdır. Entegre olarak fizyoloji, biyokimya, genetik, immünoloji, mikrobiyoloji, sinirbilim, farmolokoji, psikoloji, toksikoloji ve daha gerekli birçok alandaki bilgi ve testlerden faydalanır. Çok yönlü bir bilim disiplini vardır.

Beslenme, sağlığın ana unsurlarından biridir, kişiye özgü doğru beslenmenin yapılması tedavi süreçlerimizin önemli bir parçasıdır. Bu nedenle alanında Uzman Fonksiyonel Tıp diyetisyenimiz ve Fitoterapistimiz tarafından takip ve beslenmenin düzenlenmesi sağlığa yolculuğumuzun önemli bir adımıdır. Biz gıdaları ilaç olarak kullanırız. Sağlığı etkileyen diğer faktörlerin gözden geçirilmesi de tedavinin olmazsa olmaz bir başka parçasıdır.

Sağlıklı bir canlılık halini teşvik etmek, tıbbın ana konusu olmalıdır. Ben de bunu hedef alarak tüm bilimsel şifa yollarında çalışmalarıma devam ediyorum.